VPN ها می توانند دارای راه اندازی های ساده مانند کریو تا پیچیده باشند. گاهی آنقد ساده که شما نمی دانید که آیا این برنامه به درستی اجرا شده است، یا به بدستی حفاظت می کند. امروز شما قصد دارید که VPN خود را تست کنید و ببینید که آیا واقعا امن است. هنگامی که VPN را باز می کنید این بسیار آسان است، شما ممکن است تنها بخواهید متصل شوید، این اتصال را تست می کند و در نهایت متصل می شوید. اما آیا واقعا این یک اتصال امن و رمزگذاری شده است؟ آیا ISP شما هیچ نشتی دریافت نمی کند؟ چک کنید و ببینید که اتصال VPN کریو شما امن است…

check if vpn is secure

گمان می رود خرید VPN چه چیزی را امن کند؟

یک VPN خرید شده و یا کریو می تواند کاملا پیچیده باشد، اما در اینجا فقط در مورد چند چیز که VPN باید حفاظت کند صحبت می کنیم. یک VPN شامل آدرس IP، یک DNS و و نگه داشتن هر چیزی مربوط به آنها است. به این معنی که هنگامیکه شما به YouTube.com متصل می شوید، VPN باید کل اتصال شما را امنیت بخشد حتی زمانیکه از فلش استفاده می کنید. پس از اتصال، شما باید مطمئن باشید که فلش پلیر در حال جستجو از IP واقعی کامپیوترها برای شناسایی شما به بیرون درز نمی کند. این همچنین با جاوا نیز بکار می رود. هنگامیکه در حال بازی با جاوا هستید، کامپیوتر یا موقعیت واقعی شما قابل شناسایی است؟ و پیش از امن نگه داشتن این برنامه ها، VPN نیاز دارد تا همه جستجوهای DNS شما رانگه دارد. اینجا جایی است که بسیاری ارائه دهندگان VPN دچار نقصان می شوند. بیشتر ارائه دهندگان VPN هیچ حفاظتی در مقابل نشت های DNS ارائه نمی دهند ( به جز Private Internet Access) ، و بیشتر آنها حتی از آن حفاظت نمی کنند. نشت های DNS یک نقص امنیتی بزرگ است. اگر نگوییم همه اما بیشتر جستجوهای http:// می توانند برای ISP  شما نشت کنند. تصویر زیر نشان می دهد که یک نشت DNS به چه شکل است.

همانطور که می بینید نشت DNS می تواند یک آسیب پذیری بزرگ باشد. این باعث شکست هدف VPN نمی شود، اما همچنان به ISP شما می گوید که ازچه وب سایتهایی دیدن کرده اید. یک هدف VPN امن نگه داشتن شما از ISP است، و اینکه ترافیک شما را مخفی نگه دارد. اگر ارائه دهنده سرویس شما هنوز میبیند که شما به چه وب سایتهایی می روید، در واقع کل هدف شکست خورده است و ISP شما هنوز داده های شما را گزارش گیری می کند.

test VPN leak

چطور می توانم ببینم که VPN من در حال کار کردن است و امنیت مرا تامین می کند؟

تعداد زیادی از ابزارهای آنلاین برای بررسی این موضوع وجود دارند اما بسیاری به درستی کار نمی کنند. در زیر ما بهترین ابزارها را برای بررسی پیکربندی VPN لیست کرده ایم. اگر شما متوجه هر گونه نشت شدید، یا اینکه VPN شما به درستی کار نمیکند، برخی از نرم افزارها به شرح زیر هستند:

IP address test– برای شروع، یک بررسی ساده IP انجام می دهیم. مطمئن شوید موقعیت مکانی نشان داده شده در نقشه موقعیت واقعی محل شما نیست و این سرور ارائه دهنده VPN شما است.

Extended IP address test– این تست جایی است که واقعا پنداشته می شود. این نرم افزار Flash, Java و DNS شما را بررسی می کند. مطمئن شوید IP و  DNS مربوط به جاوا و فلش نشت شما نباشند و اطمینان حاصل کنید آنها ارائه دهندگان VPN هستند. IP را بررسی کنید و آنها را در موتور جستجویی مانند DuckDuckGo بگذارید. بسیاری ارائه دهندگان VPN به DNS خود در گوگل اشاره کرده اند.  گوگل موقعیت را Mountain View, California نشان داده اما اگر نشت های DNS چیزی شبیه 127.0.0.1.verizionfios باشد و شما از  Verizion fios استفاده کنید، جستجوی شما نشت پیدا کرده است.

IP test for Bittorrent ( در حال حاظر از کار افتاده) – این Bittorrent/P2P IP شما را تست خواهد کرد. هنگامیکه شما شروع می کنید، یک فایل تست .torrent دانلود می کند. فایل torrent. را در کلاینت  Bittorrent باز کنید. پس از باز کردن، اجازه بدهید متصل شده و دانلود کند. پس از اینکه انجام شد، وب سایت به شما می گوید چه IP نشان داده می شود . باید IP  مربوط به VPN شما نمایش داده شود.

DNS leak check ( یک جستجو گر اختیاری است )- احتمالا یکی از مهمترین ها است . برای نشت های احتمالی بررسی کنید. روی check کلیک کنید، و اجازه بدهید IP’s/DNS’s بارگذاری شود. اگر هر نقطه ای در DNS خانه شما موجود باشد یا چیزی مثل 127.0.0.1.verizionfios  دیده شود، جستجو های شما برای ISP خودتان نشت کرده است. دوباره، اگر شما متوجه آن نشدید، IP روی DuckDuckGo را چک کنید. اگر آنها درست کنار مکان واقعی شما هستند، بیشتر اوقات، جستجو ها نشت می کنند.

VPN من دچار نشت است، چگونه آن را تعمیر کنم؟

اگر چیزی به بیرون نشت می کند بهتر است تا آن را به زودی تعمیر کنید. ابتدا IP خود را خاموش کنید. اگر VPN شما روشن شده است و هنوز IP واقعی شما نشت دارد، دوباره امتحان کنید. مطمئن شوید که VPN روشن است یا کلاینت به درستی نصب شده است. اگر از OpenVPN استفاده می کنید مطمئن شوید که گواهی در جای درستی دارد. از طریق صفحات پرسش و پاسخ VPN بروید، و مطمئن شوید که VPN شما روشن است. اگر هنوز نشت وجود دارد و 100% مطمئن هستید، با تیم پشتیبانی تماس بگیرید و یا سرویس را به آنها پس دهید.

اگر فلش یا جاوا شما در حال نشت است، احتمالا با نشت های DNS متناسب است. اما برای امنیت اضافی، اطمینان حاصل کنید که از پروتکل SSTP/OpenVPN استفاده می کنید. این بسیار امن است و بیشتر ارائه دهندگان VPN آن را پیشنهاد می کنند. اگر نه، پروتکل های PPTP و L2TP بی ارزش هستند. حتی اگر از VPN روی اندروید یا iOS استفاده می کنید مطمئن شوید که از OpenVPN پشتیبانی می کنند. برنامه هایی برای هر دو وجود دارد. 2 ارائه دهنده برتر AirVPN و  Private Internet Access را عرضه داشته اند.

اگر IPbittorent شما در حال حاضر نشت دارد ممکن است مجبور باشد با قسمتی از DNS انجام شود . اما اگر نه، مطمئن شوید که بدرستی تنظیم کرده اید. مطمئن شوید تنطیمات پورت های شما به درستی انجام شده است و شما از یک کلاینت قابل اعتماد استفاده می کنید. اگر نشت ادامه پیدا کرد، بررسی کنید که VPN روشن باشد. اگر این همچنان ادامه دارد، می تواند نشت DNS باشد یا یک VPN با کیفیت بسیار پایین که نمی تواند اتصالات را نگه دارد.

در نهایت، اگر شما نشت DNS دارید. این یک مسئله متداول است و به سادگی تعمیر می شود. هر نقطه از DNS برای یک DNS آزاد بدون گزارش گیری، یا چیزی که می خواهید برای استفاده انتخاب کنید. در ابتدا شما می توانید dnsfixsetup.exe را دانلود کنید که به طور خودکار می تواند جلو نشت DNS را برای شما بگیرد. اما ما تصمیم گرفتیم که از DNSBench که یک گزینه دستی است استفاده کنیم.

در مورد پیغام هشدار. تنها اگر dnsleaktest سرورها با نام ISP را به آنها نشان داد نگران باشید.

به طور کلی

به طور کلی شما نیاز دارید که DNS خود را امن نگه دارید. برای بسیاری نشت های DNS اتفاق می افتند. کلاینت Private Internet Access گزینه ای دارد که اجازه می دهد با یک کلیک نشت DNS متوقف شود. اگر می خواهید مطمئن شوید از PrivateInternetAccess.com تست کنید. اتصال VPN خود را چک کنید و مطمئن شوید در امنیت هستید.

خرید VPN و خرید کریو در parsvpn.online

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *