انواع استفاده از VPN خرید شده کدامند

VPN-APPLICATION

VPN یکی از لغات پر استفاده در شبکه است و معانی متفاوتی دارد.

گسترده ترین تعریف از VPN ” هر شبکه ساخته شده بر روی یک شبکه عمومی و تقسیم شده برای استفاده از مشتریان فردی است”. این نتایج در MPLS عمومی، X.25 و شبکه های ATM به عنوان VPN ها در نظر گرفته شده است. این نوع از VPN خرید شده  عموما به عنوان VPN های لایه 2 نامیده می شوند.

با این حال این روزها اصطلاح کریو VPN معمولا برای اشاره به شبکه های خصوصی ساخته شده در سراسر ستون اصلی IP اشتراکی استفاده شده ، اشاره به ‘IP VPNs’ دارد. در بسیاری از موارد IP اشتراکی قسمتی از اینترنت عمومی است.

اساسا سه نوع مختلف استفاده از کریو VPN ها وجود دارد:

  1. Remote Access VPNs
  2. Intranet VPNs
  3. Extranet VPNs

هر نوع از VPN چالش خاص خود را دارد و روش های مختلف در هر کدام می تواند ساخته شده باشد. در استفاده نیز کاربران خرید VPN و خرید کریو بسته به نوع آن را در موارد مختلف انجام می دهد. توپولوژهای VPN های مختلف به طور چشمگیری متفاوت اند. Access VPNs گره های کلاسیک اند و درباره توپولوژی هایی با همه اتصال از راه دور درون یک یا دو سایت مرکزی صحبت می کند. Intranet VPNs درباره یک شبکه کامل صحبت می کند. توپولوژی Extranet VPN کمتر درک شده است، برای یک شرکت یک گره ظاهر می شود اما وقتی برای چندین شرکت مشاهده شود بخشی برای شبکه کاملی از لینک ها خواهد بود. اینها همه توپولوژی های مجازی هستند نه توپولوژی های واقعی.

IP VPNs حقیقتا تونل های رمزگذاری شده نیستند، اما شامل طیفی از فن آوری های زیر هستند:

  • امنیت
  • فایروال ها
  • رمزگذاری
  • احراز هویت/ مجوز
  • تشخیص نفوذ
  • تونلینگ
  • مدیریت شبکه

Remote Access VPNs دسترسی از راه دور به اینترانت یا اکسترانت شرکت را روی یک زیر ساخت مشترک با همان سیاست ها به عنوان یک شبکه خصوصی فراهم می کند. Accesss VPNs کاربران را قادر به دسترسی بهه منابع شبکه در هر زمان، هر مکان و به هر شکلی که نیاز داشته باشند می کند. Access VPNs شامل آنالوگ، دایال، ISDN ، IP موبایل و فن آوری های کابلی است که به صورت امنی کاربران موبایل، کارمندان خارج از شرکت یا دفاتر شعبه را متصل می کند.

Intranet VPNs دفاتر مرکزی، دفاتر از راه دور و دفاتر شعبه روی یک ساختار مشترک با استفاده از اتصالات اختصاصی ارتباط می دهد. کسب و کار ها از سیاست های یکسان ازز جمله امنیت، کیفیت سرویس (QoS) وو قابلیت اعتماد به همان شکل شبکه خصوصی بهره مند اند.

Extranet VPNs مشتریان، شرکا یا جوامع علاقمند به اینترانت شرکت را روی ساختار اشتراکی با استفاده از اتصالات اختصاصی ارتباط می دهند. کسب و کارها از سیاست هایی یکسان از جمله امنیت، کیفیت سرویسس (QoS) و قابلیت اعتماد به همان شکل شبکه خصوصی بهره مند اند.

خرید VPN و خرید کریو در parsvpn.online

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *